Translate

2017/01/15

Dzień Babci




   Witajcie kochani!

   Zbliża się Dzień Babci. Korzystając z tej okazji
chciałam pochwalić się Wam moimi pierwszymi
w życiu pracami,wykonanymi w tzw. babcinych
kwadratów. Modyfikacji tego wzoru są dziesiątki
ale ja skorzystałam z najbardziej popularnego
i chyba najprostszego wzoru.


   Gdy robię coś nowego, jestem niecierpliwa
i nie lubię zbyt długo czekać na efekt mojej
pracy, dlatego zrobiłam niewielkie formy
czyli kocyk i podusię dla lalki.

   Jest to klasyczny wzór, znany od dziesięcioleci.
Zawsze był bardzo popularny ale przez jakiś czas
był zapomniany, gdyż kojarzył się nie za dobrze
( nie wiem czemu).
Teraz znów przeżywa swój renesans.

   Podusia powstała również na bazie takiego samego kwadratu
jak pled. Do każdego boku należało dorobić jeszcze kawałek
kwadratu:







    A tak wygląda szczęśliwa właścicielka pledu.
Podusię muszę jeszcze dokończyć. Trzeba dorobić dół
i wypełnić ją czymś mięciutkim.



    Właśnie robię kolejny kocyk, tym razem na zamówienie
pewnej bardzo miłej właścicielki laleczek.
Kocyk w nieco innej tonacji kolorystycznej z przwagą
zieleni i czerni. Mam nadzieję, że się spodoba.






    Być może kiedyś pokuszę się o wykonanie jakiejś większej formy
w rozmiarze ludzkim. Mam mnóstwo pomysłów, tylko jak zwykle czasu brak.
A wam, jak podobają się takie kocyki? Lubicie ten wzór?

    Korzystając z okazji, chciałam złożyć najserdeczniejsze życzenia
zdrowia, szczęścia, pomyślności i pociechy z wnuków, wszystkim
babciom, nie tylko rękodzielniczkom. No i żeby zdolne rączki
nigdy nie odmawiały posłuszeństwa.

8 komentarzy:

  1. Rzeczywiście te kwadraty były przez jakiś czas zapomniane , a są bardzo fajne, co widać na zdjęciach powyżej :):)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też bardzo lubię kwadrat babuni. Pięknie dobrane kolory!

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo lubię babcine kwadraciki -
    swego czasu sporo wykorzystałam
    mnóstwo tak drobnych elementów...

    czarne tło cudnie kontrastuje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Очень красиво!!! Прекрасно подобраны цвета в бабушкиных квадратах!!!
    Bardzo ładne !!! Idealnie dobrane kolory granny kwadraty !!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię ten wzór! Też marzy mi się pled w ludzkim rozmiarze :)

    OdpowiedzUsuń